Omschrijving
Met meer dan één miljard zijn ze, ‘de Chinezen’. Vandaag al geven ze meer geld uit aan toerisme dan eender welke andere nationaliteit ter wereld. In steeds grotere aantallen komen ze naar België, terwijl ook almaar meer Belgen naar China reizen. Als je als toerismeprofessional aan de slag gaat, is de kans dus heel groot dat je met Chinezen te maken zal krijgen.
Maar weet je ook wie ‘de Chinezen’ zijn? Waar en hoe ze graag slapen? Wat ze eten? Hoe je hen best verwelkomt?
Voor de duur van de workshop zijn de leerlingen een Vlaamse incoming agent. Ze krijgen een vraag uit China om een programma op te stellen op maat van Chinese toeristen. Waar gaan ze hen laten logeren? Welke activiteiten stellen ze voor? Welke maaltijden schotelen ze voor? Wat doen ze best wel en niet?
Aan de hand van een infomap, communicatiefiches en creativiteitstechnieken gaan ze aan de slag. Dankzij visuele tools leiden ze hun klanten door hun ideale reis in Vlaanderen.
Na de workshop koppelen we plenair terug.
Deze workshop laat leerlingen op een ludieke en actieve manier kennismaken met het gevaar van stereotypen, het belang van onderzoek en de verrassingen van interculturele communicatie.
Ze vertrekken met een meer open geest, een basiskennis van de Chinese reismarkt en een paar do’s and dont’s voor het omgaan met Chinezen.