Diepteverwerking van leerstof door middel van de juiste vraagstelling

Omschrijving

Een vraag is meer dan zomaar een vraag. Goede vragen stellen, houdt in dat er nagedacht wordt over die vragen, betekent dat je weet dat je door de soort vraag die je stelt invloed kan uitoefenen op het niveau waarop deze vraag verwerkt wordt. Met andere woorden je kan invloed uitoefenen op de manier waarop kennis verankerd wordt of eigen wordt gemaakt door de lerende. We willen inzicht verschaffen in het soort vragen die er kunnen gesteld worden, hoe een taxonomie rond vragen stellen eruit ziet, hoe een gestelde vraag een ander antwoord geeft dan voorzien omdat…de vraag niet goed gesteld was. Doelen  Inzicht verschaffen in een taxonomie als leidraad bij het stellen van goede vragen  Eigen vragen kritisch beoordelen en in de taxonomie plaatsen  Uitdagende vragen stellen

Praktisch

  • Contactpersoon: Katelijn Vanrobaeys
  • Opleiding: Educatieve Bachelor Secundair Onderwijs
  • Locatie: Howest, campus Brugge Centrum - BCE
  • Vakdomeinen: Onderwijs
  • Categorie:Mens en Welzijn
  • Vereiste voorkennis:
  • Mee te brengen:
  • Doelgroep(en):
    • leerkrachten basisonderwijs
    • leerkrachten secundair onderwijs
  • Max. aantal deelnemers: 20
  • Data: op aanvraag
  • Duur:Halve dag

Inschrijven voor deze workshop

Gelieve de nodige gegevens in te vullen om te registreren voor een workshop.

Vragen over deze workshop?
Neem contact op met Katelijn Vanrobaeys.